Akhtar : Yang Terpilih

Saturday, November 3, 2012

muka enam puluh lapan

i should listen in the first place.
terlalu banyak yang aku pekakkan.
berdosa rasanya.

ya Tuhan.
betul kata Kau. sepanjang berfikir, pelbagai soalan yang timbul;
"Kau tak marah aku lagha? Kau tak marah aku tak sentiasa memuji seperti dulu? Kau tak marah aku terlalu kejarkan dunia?"
tak.
Kau tak marah. malah terlalu banyak ehsan Kau curahkan, Kau ajarkan aku setiap perkara yang aku buat berpengajaran.

betapa tidak layak aku berpijak untuk tidak memuji sang penciptaku.

aku rindu aku yang dulu.
dan aku akan gagahkan kutip aku yang dulu, campurkan segala kekuatan untuk tempuh hidup aku yang sekarang. sebab aku tahu, semuanya tak akan kembali seperti asalnya.

bismillah,
dengan nama Allah.

--

maaf,
page yang lama terlalu terdedah siapa aku.
cukuplah yang ini, mohon yang terakhir.
untuk berdiam, untuk bersuara. cuma di sini.
cuma aku dan kau.
assalamualaikum

No comments:

Post a Comment