Akhtar : Yang Terpilih

Wednesday, November 24, 2010

muka sembilan belas

mungkin aku perlu diam
mungkin aku perlu berdiri pegun
mungkin aku perlu tidak berbuat apa-apa.

hanya;
diam.

jika setapak aku mengundang berantakan
jika seinci gerak aku menyebabkan keruntuhan
jika satu urat pun dari badan aku berfungsi ke arah pergerakan,
yang cuma membawa padah musibah.

jadi,
betullah.
aku perlu diam.

harus diam.

tak perlu kau kasihankan aku yang memang sudah ditakdirkan untuk sendiri dalam segalanya.
tak perlu kau mengajak bertemankan aku untuk ke sana ke sini.
tak,
aku tak perlu simpati kau.

aku sedar aku siapa.

aku sedar.

maybe i was destined to be alone.
no one but myself.
people that who've been around with me all this while were just for a test.
a test for me to know what humans are really like.
for me to learn their habitats. how they live, speak, eat, all.

i was once hated myself.

i guess,
hating myself is the only thing i could do.

jangan salahkan diri kau sebab aku jadi macam ini.
biar aku salahkan diri sendiri sebab biar diri terjun ke lombong sepi ini.

maaf.

maaf untuk segalanya.

No comments:

Post a Comment